Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Home / ΦΙΛΟΖΩΙΚΑ / 5 + 1 Λόγοι να κόψουμε το κρέας από την διατροφή μας

5 + 1 Λόγοι να κόψουμε το κρέας από την διατροφή μας

/
493 Views

Τι θα σου συμβεί εάν σταματήσεις να τρως κρέας.

Μου φαίνεται απολύτως σαφές ότι τα ζώα αισθάνονται όπως εμείς και υποφέρουν όπως εμείς. Τα κοράκια χρησιμοποιούν εργαλεία, οι φάλαινες επικοινωνούν, οι χοίροι μπορούν να μάθουν και οι αγελάδες αλληλεπιδρούν κοινωνικά. Επιπλέον, η διαφορά ανάμεσα σε εμάς και τα ζώα είναι μια διαφορά μεταξύ βαθμού και όχι τύπου. Ο χριστιανισμός μας διδάσκει ότι είμαστε πάνω από τα ζώα, αλλά αυτές τις μέρες μόνο ο πιο φανατικός μπορεί να πιστέψει ότι είμαστε οτιδήποτε άλλο παρά πολύ έξυπνοι πίθηκοι.


Μόλις το κατανοήσετε αυτό το μαζικά εκτρεφόμενο κρέας γίνεται ανηθικότητα. Είναι αηδιαστικό για τα ζώα – από τον ακρωτηριασμό και τον συνωστισμό μέχρι την σκληρότητα και την τεχνητά επιταχυνόμενη ανάπτυξη. Είναι ακόμη  αηδιαστικό για την ανθρώπινη υγεία. Πράγματι, ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να φάτε εκτρεφόμενο κρέας είναι να μην το σκεφτείτε – ή να μην νοιάζεστε



Έτσι, αναρωτιέστε, θα μπορούσε η βιολογική γεωργία υψηλής ευημερίας να είναι η λύση; Λοιπόν, είναι καλύτερο. Αλλά ακόμα κι έτσι κρατάμε σκεπτόμενα και, αισθανόμενα όντα σε κάποιο είδος αιχμαλωσίας για να τα μετατρέψουμε σε κοτομπουκιές και μπιφτέκια.

Τι λειτουργεί για όλους, όμως, είναι να σταματήσουμε να τρώμε κρέας. Είναι βασικά μαθηματικά. Οι εκτιμήσεις ποικίλλουν, αλλά χρειάζονται περίπου 7 κιλά σιτηρών για να φτιάξουν ένα κιλό βοδινό κρέας. Οι χοίροι είναι περίπου 4: 1 και τα κοτόπουλα είναι περίπου 2: 1. Στη συνέχεια, υπάρχει η τεράστια κατανάλωση νερού (15.415 λίτρα για ένα κιλό βοδινού κρέατος, μερικά από τα οποία πηγαίνουν στην καλλιέργεια ζωοτροφών) και οι εκπομπές CO2 (27 κιλά για ένα κιλό βοδινό κρέας). Ένα κιλό φακές δημιουργεί μόνο 0,9 kg CO2.

Για ακόμη περισσότερη έμπνευση, δείτε τα άλλα οφέλη που μπορείτε να περιμένετε όταν σταματήσετε να τρώτε κρέας.

1. Θα μειώσετε τις φλεγμονές στο σώμα σας.

Εάν τρώτε κρέας, τυρί και εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα, υπάρχουν πιθανότητες να έχετε αυξημένα επίπεδα φλεγμονής στο σώμα σας. Ενώ η βραχυχρόνια φλεγμονή (όπως μετά από τραυματισμό) είναι φυσιολογική και απαραίτητη, η φλεγμονή που διαρκεί μήνες ή χρόνια δεν είναι. Η χρόνια φλεγμονή έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη αθηροσκλήρωσης, καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών επεισοδίων, διαβήτη και αυτοάνοσων ασθενειών, μεταξύ άλλων καταστάσεων.

Αντίθετα, οι φυτικές τροφές είναι φυσικά αντιφλεγμονώδεις, επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και άλλα φυτοθρεπτικά συστατικά και πολύ χαμηλότερα σε φλεγμονώδεις αιτίες όπως κορεσμένα λιπαρά και ενδοτοξίνες (τοξίνες που απελευθερώνονται από βακτήρια που συνήθως απαντώνται στις ζωοτροφές). Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που υιοθετούν φυτικές τροφές μπορούν να μειώσουν δραματικά το επίπεδο της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης (CRP), δείκτη φλεγμονής στο σώμα.

2. Τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα σας θα πέσουν.

Η αυξημένη χοληστερόλη αίματος αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια, δύο από τους ηγετικούς δολοφόνους. Τα κορεσμένα λιπαρά, που βρίσκονται κυρίως στο κρέας, τα πουλερικά, και άλλα ζωικά προϊόντα, αποτελούν σημαντική κινητήρια δύναμη των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα μας. Η χοληστερίνη στην τροφή μας παίζει επίσης ρόλο.



Μελέτες δείχνουν σταθερά ότι όταν οι άνθρωποι τρώνε φυτικά προϊόντα, τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα τους μειώνονται μέχρι και 35%. Σε πολλές περιπτώσεις, η μείωση είναι ίση με αυτή που παρατηρείται με τη φαρμακευτική θεραπεία – με πολλές θετικές παρενέργειες! Οι άνθρωποι που χρειάζονται φάρμακα που μειώνουν τη χοληστερόλη μπορούν να μειώσουν περαιτέρω τα επίπεδα χοληστερόλης και τον καρδιαγγειακό κίνδυνο υιοθετώντας μια φυτική διατροφή.

Οι δίαιτες ολικής διατροφής, φυτικής προέλευσης μειώνουν τη χοληστερίνη του αίματος επειδή τείνουν να είναι πολύ χαμηλές σε κορεσμένα λιπαρά και περιέχουν μηδενική χοληστερόλη. Επιπλέον, οι φυτικές τροφές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, γεγονός που μειώνει περαιτέρω τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

3. Θα δώσετε στο μικροβιοκτόνα σας ένα makeover.

Τα τρισεκατομμύρια μικροοργανισμών που ζουν στο σώμα μας ονομάζονται συλλογικά μικροβιοκτόνα. Όλο και περισσότερο, αυτοί οι μικροοργανισμοί αναγνωρίζονται ως ζωτικής σημασίας για τη γενική υγεία μας: όχι μόνο μας βοηθούν να χωνέψουμε τα τρόφιμα μας, αλλά παράγουν κρίσιμα θρεπτικά συστατικά, εκπαιδεύουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ενεργοποιούμε τα γονίδια και σβήνουμε, από τον καρκίνο. Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι παίζουν ρόλο στην παχυσαρκία, τον διαβήτη, την αθηροσκλήρωση, την αυτοάνοση ασθένεια, τη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου και την ηπατική νόσο.

Οι φυτικές τροφές συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός υγιούς εντερικού μικροβίου. Η ίνα σε φυτικές τροφές προάγει την ανάπτυξη «φιλικών» βακτηριδίων στα έντερα μας. Από την άλλη πλευρά, δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε ίνες (όπως αυτές που είναι υψηλές στο κρέας) μπορούν να προωθήσουν την ανάπτυξη βακτηρίων που προάγουν την ασθένεια. Οι μελέτες ορόσημων έδειξαν ότι όταν τα παχυντικά καταναλώνουν χολίνη ή καρνιτίνη (που βρίσκονται στο κρέας, τα πουλερικά, τα θαλασσινά, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά), τα βακτήρια του εντέρου κάνουν μια ουσία που μετατρέπεται από το ήπαρ μας σε ένα τοξικό προϊόν που ονομάζεται TMAO. Το TMAO οδηγεί σε επιδείνωση των πλακών χοληστερόλης στα αιμοφόρα αγγεία μας και αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν φυτικές τροφές κάνουν λίγο ή καθόλου TMAO μετά από ένα γεύμα που περιέχει κρέας, επειδή έχουν εντελώς διαφορετικό μικροβιακό έντερο. Χρειάζονται μόνο λίγες μέρες για να αλλάξουν τα βακτηριακά μας πρότυπα – τα οφέλη μιας φυτικής διατροφής ξεκινούν γρήγορα!

4. Θα αλλάξετε το πώς λειτουργούν τα γονίδιά σας.

Οι επιστήμονες έχουν κάνει την αξιοσημείωτη ανακάλυψη ότι οι παράγοντες του περιβάλλοντος και του τρόπου ζωής μπορούν να ενεργοποιήσουν και να απενεργοποιήσουν τα γονίδια. Για παράδειγμα, τα αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά που τρώμε σε ολόκληρα φυτικά τρόφιμα μπορούν να αλλάξουν τη γονιδιακή έκφραση για να βελτιστοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο τα κύτταρα μας επισκευάζουν το κατεστραμμένο DNA. Έρευνες έχουν επίσης δείξει ότι οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, συμπεριλαμβανομένης μιας φυτικής διατροφής, μπορούν να μειώσουν την έκφραση των καρκινικών γονιδίων σε άνδρες με καρκίνο του προστάτη χαμηλού κινδύνου. Έχουμε δει ακόμα ότι μια φυτική διατροφή, μαζί με άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής, μπορεί να επιμηκύνει τα τελομερή μας – τα καπάκια στο τέλος των χρωμοσωμάτων μας που βοηθούν να διατηρήσουμε το DNA μας σταθερό. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι τα κύτταρα και οι ιστοί μας γερνούν πιο αργά, καθώς τα βραχύτερα τελομερή σχετίζονται με τη γήρανση.

5. Θα μειώσετε δραματικά τις πιθανότητές σας να πάρετε διαβήτη τύπου 2.

Οι ζωικές πρωτεΐνες, ειδικά το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας, έχουν αποδειχθεί σε μελέτη μετά τη μελέτη για την αύξηση του κινδύνου διαβήτη τύπου 2.

Γιατί το κρέας προκαλεί διαβήτη τύπου 2; Αρκετοί λόγοι: βρέθηκε ότι το ζωικό λίπος, ο σίδηρος με βάση τα ζώα και τα συντηρητικά νιτρικών στο κρέας βλάπτουν τα παγκρεατικά κύτταρα, επιδεινώνουν τη φλεγμονή, προκαλούν αύξηση βάρους και βλάπτουν τον τρόπο λειτουργίας της ινσουλίνης μας.

Θα μειώσετε δραματικά τις πιθανότητές σας να πάρετε διαβήτη τύπου 2 αφήνοντας τα ζωικά προϊόντα μακριά από το πιάτο σας και τρώγοντας μια διατροφή που βασίζεται σε ολόκληρα φυτικά τρόφιμα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν τρώτε ολόκληρους κόκκους, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα προστατευτικοί έναντι του διαβήτη τύπου 2. Επίσης, μια φυτική διατροφή μπορεί να βελτιώσει ή ακόμα και να αναστρέψει τον διαβήτη σας εάν έχετε ήδη διαγνωστεί.



Εξίσου σημαντικός λόγος να σταματήσουμε να τρώμε κρέας είναι ότι τα ζώα που εκτρέφονται για φαγητό είναι αισθανόμενα όντα που υποφέρουν, είτε αυτά εκτρέφονται σε βιομηχανικές εκμεταλλεύσεις είτε σε αγροκτήματα που χαρακτηρίζονται ως «βιολογικά». Η κατανάλωση μιας φυτικής διατροφής μας βοηθά να ζήσουμε μια πιο συμπονετική ζωή. Στο τέλος, το να είσαι υγιής δεν είναι μόνο το φαγητό που τρώμε. έχει να κάνει επίσης με τη συνείδησή μας – η συνείδησή μας για το πώς οι επιλογές μας επηρεάζουν τον πλανήτη και όλους εκείνους με τους οποίους τον μοιραζόμαστε.

Πηγή

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

elGreek
en_GBEnglish elGreek
LABRADORS.GR